Apache trail - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu Apache trail - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu

Apache trail

Door: Stefanie

05 Mei 2016 | Verenigde Staten, Sedona

We hebben weer een lange autorit voor de boeg. Van Tucson naar Sedona, maar vandaag staat halverwege ook de Apache Trail op het programma. Een weg van 40mijl door een heel mooi stuk van Amerika. Aan het begin kom je gelijk een oud mijnwerkersdorpje tegen. Hier wonen nu geen mensen meer omdat het goud vroeger niet meer te vinden was. Je kunt er nu doorheen lopen en prachtige foto's maken. Het was er wel ongelofelijk heet (38 graden). Na een heleboel mooie foto's gingen we verder. Een adembenemend uitzicht kwam tevoorschijn en het werd alleen maar mooier. Wat een mega partijnhoge rotswanden, mooie bomen en mooie kleuren hebben we gezien. Het eerste stuk is nog geasfalteerd, maar daarna rijd je off road. Wat een stofwolken gingen er achter de auto aan. Hele stukken moesten we ver omhoog en daalden we weer naar beneden van de berg af. Elke keer om de hoek werd het uitzicht nog mooier. Ik kan het in woorden niet uitleggen en de foto's zijn prachtig maar in het echt is het nog zoveel mooier. Dit was echt een autorit die we nooit meer gaan vergeten. Van tevoren weet je niet wat je moet verwachten en achteraf valt het niet uit te leggen hoe geweldig het was. Aan het eind van de Apache Trail kom je nog een grote Roosevelt Dam tegen. Whauw!!! Wat een mega ding zomaar tussen de bergen. De meren (lakes) die je ervoor tegenkomt zijn ook zo mooi!! Het water was wel heel koud, maar het water is er prachtig. Aan het einde van de Apache Trail ging onze reis verder naar Sedona. Onderweg weer veel mooie plekken gezien, maar wat vooral opviel waren de grote bossen tussen de bergen. Eenmaal aangekomen in Sedona zijn we snel maar het hotel gereden. Weer prachtige kamers met een mega groot bed. Nu was het tijd om ,na al 8,5uur in de auto te hebben gezeten, naar de Red Rock Canyon te gaan in de Oak Creek. Weer een whauw momentje. De rotsen zijn hier prachtig rood en de zon stond er nog even mooi op. Karin had al wat research gedaan en we kwamen uit bij een geweldig plekje. Een meertje waar je de rotspartij in weerspiegeld zag. De foto's zijn geweldig geworden. Na een half uurtje wachten ging de zon onder en de rots werd nog roder. Whauw! Even knijpen of we niet dromen hoor. Op dit plekje stonden heel wat rare mensen honderden foto's te maken en interessant te doen. Wil heeft snel een e-mailadres gekregen van een man die de foto's wel door wilde sturen. Haha we zijn erg benieuwd. Ondertussen was het half 8 en hebben we nog geen tijd gehad om te eten. Tot onze grote verbazing gaan de restaurants in Sedona om 8uur dicht. Dan maar even een snelle hap en om 10uur was het tijd om de ogen te sluiten. Wat een geweldige dag!!! De volgende stop is de Grand Canyon. We zijn erg benieuwd wat we gaan tegenkomen. Tot nu toe is de reis GEWELDIG!!!!