De reis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Stefanie

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Eindelijk is het dan zover. Wij gaan op vakantie!! Zondagochtend om 05.30uur gaat de wekker. Snel eruit want we worden om 06.00uur opgehaald. Nu begint het toch echt spannend te worden. Na 20x dubbel check alles hebben bekeken, was het tijd om te gaan. Nummer 19 achter ons afgesloten en op naar de Kruidenschans. Daar stond Dave ons keurig op te wachten. Eindelijk op Schiphol. De reis is nu echt begonnen. Even de koffers inchecken ( die niet eens zo zwaar waren!!) en op naar alle controles. Na de douane was het tijd voor een lekker bakkie koffie. Dat hadden we wel verdiend. Om 09.30 begonnen ze met boarden. Iets later dan gepland gingen we de lucht in, maar na een meevaller ( lees maar 10 uur en 10 minuten vliegtijd i.p.v. 11uur) waren we alsnog de geplande tijd in Amerika. Daar stond ons een ellende van mega lange wachtrijen te wachten. We hebben een goede vlucht gehad, dus ook dit konden we nog aan. Eenmaal door alle controles heen en de koffers te hebben opgepikt, is het tijd om naar onze huurauto te gaan. Dit was een spannend moment. Welke auto zouden we krijgen?? Nou het is een dikke Dodge Journey. Wat een grote bak!! Alle spullen erin en op naar het hotel. De wegen hier zijn wel heel druk en anders dam bij ons. Elk blok kom je stoplichtend tegen en er wordt weinig aangegeven over de snelheid. Gelukkig waren we goed voorbereid. Eenmaal bij het hotel werden we vriendelijk ontvangen. Het zag er eerst raar uit, want je ziet de deuren van de kamers buiten al. Dat zijn wij natuurlijk niet gewend. Het is een prachtige kamer met een heerlijk bed. Snel gingen we even wat eten en drinken scoren in de naast gelegen supermarkt. Ondertussen was het 16.00 lokale tijd. We besloten om met de auto de omgeving te gaan verkennen. Al snel kwamen we bij een grote berg uit. Hier boven stond een observatory, maar helaas was het zo mega druk dat we deze moesten overslaan ( even 3km de berg oplopen was na z'n lange reis geen goed plan). Wel hadden we vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad Los Angeles. Even snel wat foto's gemaakt en weer doorgereden naar beneden. Terug bij het hotel zijm we naar de grote supermarkt Food for less gelopen om daar even te kijken. Wat een mega supermarkt is dat!! Ondertussen kregen we aardig trek en waren we al best moe. Even een klein hapje bij de Mac Donalds en snel terug naar het hotel. Om 19.30 ging bij Stefanie het lampje al uit en de rest volgde na een uur al snel. Op naar de tweede dag!