San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Schie - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Bas

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 1:
Vanuit Sonora gaan we richting San Francisco. Dit verslag gebruiken we om de twee dagen in San Francisco te beschrijven. Hierdoor lopen we weer gelijk met de reisdagen. Op te beginnen is San Francisco een stad van de uiterste. Op het ene moment rijden er alleen maar dikke wagens voorbij om vervolgens de hoek om te gaan en je in een soort ghetto te begeven. Met dit beeld werden wij bij aankomst gelijk geconfronteerd. Na het inchecken in het hotel, besloten wij om naar Alamo Square Park te lopen om op de foto te gaan met de schitterende huisjes + uitzicht over de stad. We waren net de hoek om van ons hotel, of we liepen in een achterstandswijk. In de straat bevonden zich meerdere eethuizen en er lagen veel zwervers op straat (in onze ogen half dood). Maar niet alleen in de achterstandswijken zijn veel zwervers. Bij het prachtige Cityhall waar een mooi grasveld voorligt, liggen veelal zwevers over de grond te dwijlen. Natuurlijk hadden wij van te voren gelezen dat de stad San Francisco bekend staat om dit straatbeeld. Maar dat het zo erg zou zijn, hadden niemand van ons gedacht. Persoonlijk denk ik dat dit wel weer een moment was om goed te beseffen dat wij het verdomd goed hebben. Wij zijn niet de rijkste mensen van de wereld, maar wij zijn wel gezond, hebben elkaar, het geld om zo'n mooie reis te maken en de liefde van lieve familie/vrienden waardoor zo'n situatie nooit zal ontstaan bij ons. Maar dit ter zijde. Uiteindelijk was het ons gelukt om in Alamo Square Park op de foto te gaan met de huisjes. Zie het resultaat bij de foto's. Vervolgens zijn we met het openbaar vervoer naar de Golden Gate Brigde gegaan. Wat is het OV in San Francisco klote. Toch zijn we bij de brug gekomen en ook met de brug zijn we op de foto gegaan. Na veel gekloot met het OV was het ons gelukt om bij Fishermans Wharf te komen. Het was onderhand alweer 17:00, tijd voor een ijskoude gele rakker/koffie. Na het drinken nog even over de Wharf gelopen om daarna lekker te eten bij de Denny's. Na het eten gingen we rustig terug richting het hotel. Helaas, zoals Wil het mooi kan omschrijven: " de dames zijn net eksters, ze zien wat glimmen en ze schieten erop af". Ze hadden de glimmende letters van het winkelcentrum Westfield gezien en er zat niks anders op dan door het winkelcentrum te lopen. Bij de ingang zagen Wil en Bas gelukkig dat het winkelcentrum om 20.30 uur dicht zou gaan. Een half uurtje afzien is te doen. Tel daarbij op dat we ook nog een heerlijk bakkie bij de Starbucks hebben gedaan en het valt allemaal wel mee. Geluk bij een ongeluk kwamen we tegenover Westfield de cable cars tegen. Met deze jongens gaan we morgen richting de pier om Alcatraz te bezoeken!

Dag 2:
Eindelijk is het zover. We gaan naar Alcatraz Island! Gaaf. In februari hebben we hier al kaarten voor besteld via internet.En wat is nou vetter om via een cable car die kant op te gaan? Nou weinig, dus dat hebben we ook gedaan! Tijdens de rit door verschillende stijle straten gekomen. Wat prachtig gezicht. Zie foto. Na de rit even snel ontbeten bij de Starbucks om vervolgens de boot te pakken bij pier 33. Alcatraz, u was AMAZING!!! Het bezoek aan Alcatraz was gigantisch gaaf. D.m.v. van een Nederlandse audio Tour hebben we rondleiding gekregen door de gevangenis. Wat opviel was dat de cellen erg klein waren. Je moet er niet aan denken om in zo'n klein hol vast te zitten. Ook het uitzicht vanaf het eiland op de stad San Francisco was om van te smullen. Met een voldaan gevoel verlieten wij het eiland en gingen we een kijkje nemen bij pier 39. Hier liggen verdomd veel zeeleeuwen op/bij/over/onder elkaar. En klote dat die beesten kunnen, geweldig. Tussendoor even snel gegeten om als een speer door te gaan naar Crookedest Street op Lombard Street. Dit is een kronkelweg naar beneden midden in de stad gelegen. Bijzonder om te zien en een gigantische trekpleister voor toeristen. Vanaf Lombard Street zijn we lekker gaan lopen door de stad. Om 17.00 uur was het weer pilsie/cola tijd en hebben we heerlijk in de Washington Square gezeten met uitzicht op een prachtige kerk. Het hoogste gebouw in San Francisco, de Embarcadero, lijkt op een smalle piramide. Karin haar wens was om daar vlakbij te komen omv van het gebouw een foto te maken. En haar wens hebben we gewoon verwezenlijkt! Geweldig toch? Dat kan allemaal op vakantie! Onderhand was het alweer ruim etenstijd, 18:30 uur. Aangezien Bas altijd vanaf 17:30 lichtelijke zwarte vlekken voor zijn ogen krijgt van de honger, was het noodzaak om snel een eettent te vinden. Je begrijpt het al, dit liet lekker op zich wachten. We hebben een mooie wandeling gemaakt door Chinatown, om vervolgens lekker een kwartier te gaan treuzelen waar we is gaan eten. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hebben we heerlijk bij de Thai gegeten om de hoek bij het hotel. De avond hebben we afgesloten in??? Ja gewoon in het winkelcentrum. En dat voor de dames? Nee, gewoon voor Bas omdat hij zo nodig even bij Holister moest kijken. Wil hebben we mee kunnen krijgen door een bakkie bij de Starbucks in het vooruitzicht te stellen. De bakkies hebben we rustig opgedronken in de lobby van het hotel en zo kwam er ook een einde aan dag 2 in San Francisco. Morgen gaan we met de auto nog even de Golden Gate Bridge om daarna richting Montery te gaan waar wij overnachten. Tussen San Francisco en Montery maken wij nog een stop, om heerlijk te gaan shoppen in Gilroy bij de outlet. Voor de merkenkenners onder ons, hier zit een Abercrombie & Fitch OUTLET!!!!